دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

تحقیق در مورد مدل جریان خون در سیستم شریانی mesenteric

تحقیق در مورد مدل جریان خون در سیستم شریانی mesenteric
تحقیق در مورد مدل جریان خون در سیستم شریانی mesenteric
تحقیق در مورد مدل جریان خون در سیستم شریانی mesenteric لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه47

بخشی از فهرست مطالب 1-چکیده:
3-مقدمه:
5- تعریف ایسکمیmesenteric ،دلایل، نحوه ی تشخیص و راه های مقابله با آن:
5-1- ایسکمی mesenteric:
5-1-2-دلایل:
6-رقمی کردن داده:
9-مدل جریان خون:
به طور کلی شبیه سازی هر پدیده ی واقعی در صورتی که به نحو مطلوبی انجام گیرد می تواند در شناخت، بررسی و تحلیل رفتار آن پدیده موثر باشد. امروزه علم شبیه سازی را در شاخه های مختلفی از جمله علم مهندسی پزشکی می توان دید.
هدف از این تحقیق توسعه ی یک مدل محاسباتی بیوفیزیکالی و آناتومیکالی سیستم شریانی mesenteric است. سیستم مذکور، عمده ی خونرسانی روده ها را بر عهده دارد. این مدل برای آزمایش دقیق جریان خون روده ای به کار می رود. همچنین کاربردهای کلینیکی ویژه ای، مخصوصا در رابطه با ایسکمی mesenteric دارد. ایسکمی mesenteric مشکل عروقی پیچیده ای است که در نتیجه ی باریک شدگی و تصلب رگ های خونی که روده ی بزرگ و کوچک را اکسیژن رسانی می کند، به وجود می آید. به عنوان مثال چندین نشانه برای ایسکمی قلبی وجود دارد که مهم ترین آن ها تغییر در الکتروکاردیوگرام فرد است. ولی تشخیص ایسکمی خطرناک mesenteric بدون استفاده از آنژیوگرافی و روش های تصویربرداری به دلیل طبیعت ناشناخته ی بیماری ممکن نیست. فهم چگونگی انتشار خون هنگام شرایط ایسکمی، می تواند ابزار کلینیکی مفیدی جهت کمک به تشخیص زودهنگام پزشکان باشد. اولین قدم برای نایل شدن به این هدف، توسعه ی یک مدل محاسباتی از سیستم شکمی و استفاده از آن برای شبیه سازی جریان خون واقعی در شرایط نرمال می باشد. در این تحقیق جریان خون در سیستم mesenteric یک بعدی در نظر گرفته می شود و مدل با استفاده از روش های عددی حل می شود. این امر طرح عددی مطلوبی را برای مدل کردن جریان خون سه بعدی ضربان دار[1] با استفاده از یک بعد فراهم می کند و تغییرات قطر رگ، توزیع فشار و سرعت خون را در طول رگ شبیه سازی می کند.
2-مروری بر تحقیقات انجام شده :
از زمانی که مدل یک بعدی سیستم شریانی انسان به وسیله EULER در سال 1775 معرفی شد تا به امروز، مدلی که تمام جنبه های همودینامیکی سیستم شریانی انسان را در بربگیرد، توسعه داده نشده است. این امر ناشی از طبیعت غیر خطی جریان خون در شبکه ی پیچیده و ویسکوالاستیک عروقی و وجود انشعابات فراوان می باشد. دلیل دیگر این است که خون ماده ی پیچیده ای است و سیستم گردش خون توانایی تطبیق و تنظیم خود را با شرایط محیط دارد. این عوامل رویهمرفته مدلسازی جریان خون واقعی را دشوار می سازد.
در طی سه دهه ی گذشته مطالعات متعددی برای آنالیز جریان خون در شریان های تکی و انشعابی صورت گرفته است.womersly در سال 1955، Atabek و Lew در1966، Cox در 1968، Rubinow و Keller در 1976، Bauer و Buses در 1975، Schwerdt و Constantinescu در 1976Baue , در 1985، Holestein در سال 1984-1980، Gidden در سال 1983 و Sekhonدر 1985 در این زمینه به تحقیق پرداخته اند.


لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت )   تعداد صفحه47   بخشی از فهرست مطالب 1-چکیده: 3-مقدمه:   5- تعریف ایسکمیmesenteric ،دلایل، نحوه‌ی‌تشخیص و راه‌های مقابله با آن:   5-1- ایسکمی mesenteric:   5-1-2-دلایل:   6-رقمی‌کردن داده:   9-مدل جریان خون:   به طور کلی شبیه‌سازی هر پدید ...

تحقیق در مورد مدل جریان خون در سیستم شریانی mesenteric


دانلودتحقیق در مورد مدل جریان خون در سیستم شریانی mesenteric


مدل جریان خون در سیستم شریانی mesenter

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.